חדשות

המפגש שישי של תכנית ההכשרה לפיתוח מיזמי כלכלה כחולה וחדשנות ימית התקיים במרכז הלאומי לכלכלה כחולה

היזמים הסקרנים והנלהבים שמעו מפי ראש המרכז, הגב' הילה ארנרייך, על מהות המרכז ומטרותיו . שמחים להיות שותפים לחלום ולחזון בקידום הכלכלה הכחולה, התחום החדש שבו נפגשות היזמות והטכנולוגיה לטובת הסביבה.

>>>

מקום 28 בעולם במדד האימפקט של Times Higher Education

המדד בוחן את הדירוג האקדמי של אוניברסיטאות במדדי הקיימות החברתית והסביבתית, שנקבעו על ידי האו"ם. על פי המדד דורגה אוניברסיטת חיפה במקום 28 ביעד 14 "חיים מתחת למים" מתוך כ־500 אוניברסיטאות בעולם.

>>>

בית הספר למדעי הים אירח לכבוד יום האוקיינוסים הבינלאומי את הכנס "הים העמוק – שמירת טבע, מחקר, חדשנות"

בשותפות עם החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, המכון לחקר ימים ואגמים לישראל, המרכז לחקר הים התיכון, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב, רשות העתיקות ושותפים נוספים. במסגרת הכנס הושקה תכנית אב חדשה להגנה על 30% מהשטח הימי של ישראל, עד 2030. חוקרי וחוקרות בית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני עומדים בחזית המחקרים בים העמוק בישראל, שהובילו בין היתר להכרזה על שמורת טבע ימית באזור של הפרעת פלמחים; הבנה מעמיקה יותר של התנהגות הכרישים מול חופי ישראל; מחקר של ההשפעות של שינויי האקלים על הים התיכון – ושל שינויים בים התיכון על האקלים ועוד.

>>>

ברכות לד"ר איציק קליין על חנוכת המעבדה החדשה שלו

המעבדה לניווט והיתוך מידע למערכות אוטונומיות (ANSFL) עוסקת בפיתוח גישות פורצות דרך לניווט אוטונומי בהתבסס על בינה מלאכותית. המחקרים המתקיימים במעבדה משלבים בינה מלאכותית ביישומי הניווט בתחומים שונים, החל מניווט של צוללות אטונומיות, דרך רחפנים וכלה במעקב וניטור אחר בעלי חיים.

>>>

ממשיכים בדרך שלנו לייצר אימפקט חברתי וסביבתי אמיתי בהנגשת הידע על הים ובמטרה להעלות את המודעות לשמירה על הסביבה הימית והחופית

אנו מלווים את מגמת מדעי הים במקיף ג' באשדוד מאז הוקמה לפני שלוש שנים. סטודנטים שלנו מובילים גם את הוראת מדעי הים במקיף ג' והתלמידים במגמה מעורבים במחקר ארוך שנים על אוכלוסיית הדולפינים המקומית.

>>>

יום האישה הבינלאומי הוא עבורנו סיבה לחגוג את מדעניות בית הספר, שמהוות 44% מחברי הסגל האקדמי!

היום אנחנו שמחים להציג אחת מהן – ד"ר דריה אקיינאק. ד"ר אקיינאק, במקור מאיזמיר שבתורכיה, למדה לתואר שני בחקר החלל ב-MIT וסיימה שם את לימודי הדוקטורט בהנדסה מכנית ואוקינוגרפית בשילוב עם מכון וודס הול לאוקינוגרפיה.

>>>