חדשות

סדרת דיבייטים מרתקים לסיכום הקורס "אתגרים בים התיכון"

הקורס הגיע לשיאו עם סדרת דיבייטים מרתקת. הקורס, בהנחיית ד"ר יגאל ברנשטיין וד"ר יואב להן, הוא קורס משותף לסטודנטים מכל חוגי בית הספר ונועד להקנות לסטודנטים הכרות רחבה ובין-תחומית עם היבטים שונים של הים התיכון, תוך שימת דגש על הצורך לשמירת האיזון בין ניצול משאבי הטבע והשמירה על הסביבה הימית והחופית.

>>>

צלילה אל תוך יופיו של הים התיכון: אירוע מיוחד ביוזמת עמותת Eco-ocean

החודש התקיים אצלנו אירוע מיוחד: הצגת תערוכת "ים וחוף" – 18 תמונות מרהיבות המציגות את יופיו של הים התיכון דרך עיניהם של צלמי ים וסביבה, מתנדבי עמותת אקו-אושן..
בנוסף, נהנינו מהרצאה של נגה ברק, סטודנטית מהחוג לביולוגיה ימית, על מדוזות ועל החוטית הנודדת בפרט, שממלאת את חופינו בתקופה האחרונה.
התערוכה ניידת ותעבור ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות לשמירה על הסביבה הימית.

>>>

חוגגים עשור של תגליות: הכנס השנתי העשירי של החוג לביולוגיה ימית

בכינוס הציגו סטודנטים/ות וחוקרים/ות בחוג את עבודותיהם/ן המדעיות בהרצאות ובפוסטרים. המצגות הדגימו את המחקר הרב-תחומי הנעשה בחוג, המקדם את הבנת החיים באוקיינוסים ושימורם ברמות השונות: מגנים וחלבונים ועד לאורגניזמים ומערכות אקולוגיות.

>>>

מחקר חדש: השיטה לשימור שרידותם של אלמוגים בתנאי קיצון

מחקר חדש שערכה פרופ' טלי מס מהחוג לביולוגיה ימית, בשיתוף האוניברסיטה הטכנולוגית סידני אוסטרליה, מצא כי שימור מגוון גנטי של מספר רב של אלמוגים הגדלים בתנאי מחייה שונים מגדיל את הסיכוי לשמר את שרידותם בתנאי קיצון שונים.

>>>

לא רואים דולפינים בחופי הארץ? זו הסיבה לכך

מחקר חדש שערכו הדוקטורנט יותם צוריאל, ד"ר דני כרם, ד"ר אביעד שיינין ופרופ' דני צ'רנוב מתחנת מוריס קאהן לחקר הים של בית הספר מצא כי הדולפינים שמגיעים לחופי ישראל מגיעים יותר בשעות הלילה, בעונת החורף ואינם מעדיפים לשהות באזור מסוים לאורך החוף.

>>>