הבוגרים שלנו

מתן אלעד

מוסמך החוג למדעים גאו-ימיים (.M.Sc)
גיאולוג בחברת רציו פטרוליום

"אני בוגר תואר מאסטר בחוג למדעים גיאו-ימיים ולקראת סיום הדוקטורט בחוג לטכנולוגיות ימיות. בתפקידי הנוכחי אני גיאולוג בחברת רציו פטרוליום.

לאחר תואר ראשון בגיאולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, התחלתי לעבוד בחברה שמתמחה בהידרו-גיאולוגיה ומי תהום. חלק נכבד מן העבודה כלל מיפוי וניתוח נתונים של תת-הקרקע.

לאחר שנתיים של עבודה, חיפשתי מקום מתאים לעשות בו תואר שני. הרגשתי שמסלול המאסטר בחוג למדעים גיאו-ימיים עונה על כל אלה בצורה הכי טובה לי. מספר דברים שהיו חשובים לי בבחירת המקום היו: עניין בתחום המחקר, יישומיות, וגמישות מבחינת הזמן (כדי לאפשר עבודה תוך כדי).

במאסטר עבדתי עם גלעיני סדימנט וביצעתי עליהם אנליזות שונות. תוך כדי התואר פיתחתי רצון עז לעבוד עם מידע סייסמי, ולכן שיניתי את הכיוון בין המאסטר לדוקטורט. אהבתי במיוחד את הקורסים של עיבוד ופענוח מידע סייסמי.

יש מחקר איכותי מאוד בחוג וזה מספק השראה. יש גם פרויקטים בשילוב עם התעשייה, כך שמבחינת קשרים זה יכול לפתוח הרבה דלתות. מלבד ידע מקצועי נרחב, אהבתי שהלימודים התקיימו ברובם באנגלית, דבר ששיפר לי המון את השפה ומאוד רלוונטי כיום, כאשר מרבית העבודה שלי נעשית באנגלית. הכרתי גם אנשים טובים באמצע הדרך שאני שמח תמיד לדבר ולהתייעץ איתם.

זה לא מובן מאליו לפתח קריירה במשהו שאתה אוהב לעשות, ומבחינתי זה ממש חשוב. כמובן שגם הפן הכלכלי מאוד חשוב, על אחת כמה וכמה במדינה יקרה כמו שלנו.

למי ששוקל האם להירשם לתואר, הייתי ממליץ להגיע ולדבר עם כמה מנחים פוטנציאליים, לפי העניין של הסטודנט בתחומי המחקר השונים. בסוף, הכל קשור באנשים, ואם יש חיבור עם מנחה, אז מצוין.

בעקבות פרויקט שעשיתי בתחילת הדוקטורט, קיבלתי את ההצעה להצטרף כגיאולוג לחברת רציו. כך שניתן לקבוע שללימודים בבית הספר למדעי הים הייתה השפעה משמעותית על הקריירה שלי."