אפשרויות תעסוקה לבוגרי החוג

בוגרי החוג לביולוגיה ימית ימצאו תעסוקה בחברות ביוטכנולוגיות, חברות/עמותות ירוקות/איכות סביבה, משרדי ממשלה ומכוני מחקר ממשלתיים, ייעוץ סביבתי, ניטור, מגוון עבודות ימיות, אקדמיה והוראה. הכירו כמה מהבוגרים שלנו:

Amicam Bar-Gill

דר' עמיקם בר-גיל  

מדען ראשי בחברה לניהול מיקרו -אצות לתעשייה
בעל דוקטורט מהחוג לביולוגיה ימית 

"כיום אני מנהל מדעי ואחד המייסדים של חברה בשם ימוג'ה בע"מ, העוסקת בגידול מיקרו-אצות לצורך הפקת חומרים לתעשיות הקוסמטיקה, תוספי תזונה ובעתיד לפארמה. בתפקידי כמנהל מדעי (CTO), אני אחראי על פיתוח המוצרים הבאים אשר החברה תייצר, גידול של אצות חדשות אשר אינן נמצאות בגידול תעשייתי כיום או ייעול גידול של אצות קיימות והתאמתן למערכת תוך כדי העצמת ביטוי החומרים שהאצות מייצרות. הלימודים בחוג נתנו לי את הכלים הדרושים להיות חוקר ואיש מדע. הפתיחות הגדולה בחוג לשיטות, מכשור ושיטות חדשות ומולטי-דיסציפלינריה הם אחת החוזקות הגדולות של החוג לדעתי אשר מרחיבים את האופקים ופותחים את הראש לשילובים של טכנולוגיות חדשות במדעי הים. החוויה האישית שלי מהלימודים בחוג היתה לא פחות ממושלמת. החל מהמנחה שלי שנתן לי את כל הכלים הדרושים להפוך לחוקר ומדען עצמאי, ממשיך במנהל המעבדה, אשר סייע בכל דבר אפשרי והיה פתוח לכל "שיגעון" שעלה לי. ממשיך בסגל החוקרים של החוג אשר דלתם תמיד היתה פתוחה לייעוץ ומעבדתם על מנהלי המעבדות שלהם, היו תמיד נכונים לסייע. סגל המנהלה היה יעיל, מהיר ותמיד מסביר פנים ועשה כל יכולתו כדי להקל על הליכים בירוקרטים. בשבילי החוג היה משפחה ועודנו כזה"

DCIM101GOPROGOPR9352.

עדי צוויפלר

תלמידת דוקטורט ב University of Western Australia  
מוסמכת החוג לביולוגיה ימית

"לימודי התואר השני בחוג לביולוגיה ימית, בהנחייה משותפת עם החוג לטכנולוגיות ימיות, העמיקו בי את הרצון להתמקד במחקר במקום האהוב עליי ביותר – הים. רכשתי ידע וניסיון בשיטות מחקר מגוונות ויצרתי קשרים עם חוקרים בארץ ובעולם.

תחומי העניין שלי הם ביולוגיה ואקולוגיה של שוניות אלמוגים, כמו גם שימור וניהול שוניות האלמוגים. אני נמשכת לעבוד על מערכות שוניות ייחודיות ונחקרות פחות, שם אני מרגישה שהמחקר שלי יכול לתרום את התרומה הגדולה ביותר לשיפור ההבנה שלנו לגבי תגובת השוניות ועמידותם בפני שינויי אקלים והשפעות אנתרופוגניות.
כיום אני בשנה השנייה ללימודי הדוקטורט בUniversity of Western Australia שבפרת', אוסטרליה. פרויקט המחקר שלי מתמקד במערכות ריף עכורות במערב אוסטרליה. המטרה שלי היא לחקור את הפוטנציאל של שוניות עכורות אלה לתפקד כשוניות מפלט או כמקור לגיוס לאלמוגים בכדי להקל על הניהול השוטף, החסינות והשיקום של שונית שנפגעו קשות מההשפעות המתמשכות של שינויי האקלים."

Shelly Reuven

שלי ראובן  

עובדת  במעבדת בריאות זרעים
מוסמכת החוג לביולוגיה ימית 

"לפני שנתיים סיימתי את התואר השני שלי בחוג לביולוגיה ימית ומאז אני עובדת במעבדת בריאות זרעים בחברת "הזרע". במעבדה אנחנו מבצעים בדיקות לנוכחות פתוגניים שונים בזרעי יבול. הבדיקות מגוונות וכוללות שיטות של מיקרוביולוגיה קלאסיות, ELISA ושיטות מולקולריות חדישות. במעבדה אני אחראית על תחום הביולוגיה המולקולרית. המחקר שלי התבצע בשיטות מולקולריות ונתן לי המון ידע לעבודה הנוכחית שלי. הלימודים בחוג היו מהנים ומעניינים ומקנים כלים רבים לעבודה בתעשייה."

Hagai nativ

חגי נתיב 


אחראי מדיה תת ימית ומכשור תת ימי בתחנת מחקר ימי
סטודנט לתואר שני בחוג לביולוגיה ימית

"אני צלם המתמחה בצילום תת ימי למטרות מחקר והתשוקה שלי היא בהנגשת המחקר בים והמראות הלא רגילים של הים, לציבור הרחב, כדי לקדם את אהבת הים והסביבה הימית. בתור מנהל המדיה של תחנת מוריס קאהן לחקר הים של בית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני באוניברסיטת חיפה, וסטודנט לתואר שני העוסק בצילום פלורסנציה מתחת למים, אחד הדברים שאני הכי אוהב בעבודה שלי זה את הצלילות למקומות לא שגרתיים ולתעד חוקרים במהלך עבודתם לשימוש במדיה ומאמרים מדעיים, ולהכיר את הים לעומק, תוך ההיכרות והמפגש עם חוקרים מובילים מכל התחומים"

Gal Dishon

דר' גל דישון


פוסט דוקטורנט במכון Scripps לאוקיאנוגרפיה
בעל דוקטורט מהחוג לביולוגיה ימית

"אני כיום פוסט דוקטורנט במכון Scripps לאוקיאנוגרפיה, University of California San Diego. עוסק במחקר ופיתוח של שיטות לגידול אצות אדומות שעשויות לסייע בהפחתת פליטת גזי חממה מתעשיית הבקר. הלימוד בחוג לביולוגיה ימית חשף אותי לשיטות מחקר ולנושאים העומדים גם כיום במרכז עבודתי"
raanan laipnik

רענן לייפניק

 

מהנדס פיתוח בחברת ביוטק
מוסמך החוג לביולוגיה ימית

"אני מהנדס פיתוח בחברת פלוריסטם. פלוריסטם הינה חברת ביוטק המתמחה בתרפיה תאית cell) therapy) ממקור שלייה. אני מתעסק בפיתוח תהליכים ומוצרים חדשים בחברה.

חווית הלימודים שלי הייתה מהנה ומאתגרת במידה רבה. הלימודים שלי בביה"ס למדעי הים, תרמו ליכולת שלי להתמודד עם אתגרים פיתוחיים ומחקריים גם אם לא בהכרח בתחומים שבהם התעמקתי במהלך הלימודים. חשוב לי לציין שהחוויה שלי מהלימודים התנתה לי את הכלים לצאת ולהשתלב בעולם התעשייה של הביוטק"